Paraparaumu - Reisverslag uit Paraparaumu, Nieuw Zeeland van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Paraparaumu - Reisverslag uit Paraparaumu, Nieuw Zeeland van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Paraparaumu

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

15 November 2014 | Nieuw Zeeland, Paraparaumu

Na een reis van huis tot huis van 32 uur goed aangekomen in Paraparaumu....probeer het maar eens uit te spreken....ons lukt het al een beetje. Het ligt 50 km ten noorden van Wellington.

Mayke's weerstand tegen de vliegtuigairco is niet groot, want weer was ze de eerste week flink verkouden.....of toch aangestoken door mijn verkoudheid vlak voor vertrek uit NL. Het weer werkte de eerste dagen ook niet erg mee, het was behoorlijk fris met 14 graden....daarna werd het beter en dagelijks wel zon en rond de 18 graden.

Het huis van Deirdre is klein (weinig schoon te maken), maar knus en we voelen er ons goed thuis.
Beneden woont haar schoonzus Pauline (die vorig jaar samen met Deirdre in ons huis is geweest). Pauline doet de tuin en heeft alle soorten verse kruiden en citroenen....kunnen we gebruiken als we het tijdens het koken nodig hebben.
Het huis staat vlakbij de rivier en een kwartiertje wandelen van het strand...heerlijk om er even tussenuit te gaan of te wandelen langs de rivier landinwaarts.

We hebben wel een dag of 4 nodig gehad om aan het tijdschema van NZ te wennen....exact 12 uur tijdverschil! Als jullie aan het ontbijt zitten gaan we aan de warme hap.

Op 5 minuten rijden ligt een fantastisch golf(links)baan, gemakkelijk als je rechtdoor slaat...maar anders in de rough en bal weg....en supersnelle greens...staat in de top 100 banen buiten US.
Voor een indruk van de baan kijk maar eens onderaan de pagina van deze link

We hebben een paar dagen zonder auto gezeten doordat de auto...toen we van de parkeerplaats van de golfbaan naar huis wilden rijden.....niet wilde starten. De NZ-se ANWB was er binnen een half uurtje en diagnosticeerde een kapotte brandstofpomp. Maar dat is weer hersteld en we kunnen weer rijden.

Zonder auto met de lokale (gratis) bus naar het dorp voor de boodschappen en op mijn verjaardag met de trein (50 minuten) naar Wellington voor een bezoekje aan het Te Papa museum en lunch aan de haven. De trein is overigens de beste oplossing om naar Wellington te gaan....beetje Amsterdams....als je al een parkeerplekje vind betaal je je blauw.
's-Avonds door Pauline en Deirdre verrast met een eigen gebakken chocolade taart ...inclusief brandende kaarsjes (iets minder dan 66!). Smaakte voortreffelijk!

De communicatie verloopt soepel met Whatsapp, Wordfreud, Skype en Viber (deze app werkt het beste). Mocht je ons een keer willen bellen of als je ons nodig hebt of wij jullie...onze telefoonnummers zijn +64 314 5039 (Jack) en +64 314 5038 (Mayke).

Groeten van Jack & Mayke

• 15 November 2014 - 10:36

R&B:

Ziet er echt uit als "home sweet home". Wel een hoop wandelgedoe, de leukste wandeling zal de golfbaan zijn. Ook zo'n 10km? De foto's lijken heel veel op de International, prachtig! Niet echt voor een driver lijkt me.
    Eten ook lekker buitenshuis? Lekkere steaks of andere vleesgerechten? Jammer dat Max er niet bij is. Die zou wel een schaapje voor jullie vangen.
    Veel plezier en mooi weer.
    Groetjes uit Wijchen.

• 15 November 2014 - 10:42

Gonneke Buijsen/ Jos Haringx:

Hoi lieve beiden, Nog van harten Jack met je 67 ste verjaardag.
    Ga zo kijken waar jullie zitten . Wat een avonturies zijn jullie toch.
    Geniet, ga het morgen lezen, eerst naar de hockeywedstrijd van Emma kijken uit Bussum. Speelt nu in Amerongen bij ons in de buurt. Pontje over , we zijn er zo,
    lieve groeten. Jos en Gonneke

• 15 November 2014 - 14:10

Joop Pors:

Hallo J M,

Goed te lezen dat jullie weer je draai hebben gevonden.

Helaas deed mijn internet verbinding het een paar dagen niet goed. Dank zij UPC bugs !!!
    Nu provisorisch gemaakt.
    Het gaat beter met mijn schouder, dus mijn mobiliteit, lees auto rijden en weg wezen, is weer groeiende!!!
    Maar na dit weekend skypen?

Groeten uit een bewolkt Beuningen
    Groet