Wellington - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

20 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Paarl

Na een enerverend verblijf in Marloth Park en Kruger hebben we een beetje af kunnen kicken in Wellington. We hebben een mooi in Spaanse stijl opgetrokken huis met een prachtig uitzicht over de wijngaarden, bergen en de Bainskloof pass. Het zwembad in de tuin maakt het plaatje compleet......want het was meestal tussen de 30 en 35 graden met een uitschieter van 41 graden!

We hebben hier weer 3 keer in de week gegolft op de Paarl golfclub, een mooie 27 holes baan. Vanwege de warmte hebben we steeds rond 8 uur afgeslagen, zodat we voor het heetst van de dag weer binnen waren.

Vorig weekend zijn we met Annaliese en George, waarmee we vorig jaar een ruil gedaan hebben, een paar dagen naar Helaine, de schoonzus van Annaliese, in Mcgregor geweest. Helaine was eerder eigenaar van restaurant The Old Mill in Mcgregor en nu ook een fantastische gastvrouw en professionele kok. Was genieten van de prachtige omgeving van Mcgregor en de gastvrijheid van Helaine.

Zoals het hoort in het wijngebied weer heerlijk geluncht op de mooiste locaties. Het is elke keer toch weer een feest dat je voor de helft van het geld dat je in NL kwijt bent zo lekker en op de mooiste plekken kan eten.

Maar het feestje raakt op zijn einde....donderdagmiddag moeten we het vliegtuig weer in en met een korte tussenstop in Istanboel landen we vrijdagochtend op Dusseldorf.

Thuis wacht weer een lijst van dingen die gedaan moeten worden....belastingaangifte, snoeien, klusjes........het is weer wennen na ruim 4 maanden zonder een to do lijst.

Maar het thuiskomen is ook het weer ontmoeten van familie, vrienden en kennissen en dat is een mooi vooruitzicht. We kijken er naar uit!

Tot binnenkort......

Jack en Mayke

• 20 Maart 2013 - 19:12

Rikie & Bert:

Ja, aan alle ( goede) dingen komt een eind. Na de warmte van Zuid Afrika zullen jullie het hier in eerste instantie moeten doen met de warmte van familie en vrienden, ook niet verkeerd, toch? Wij vinden het In ieder geval hartverwarmend dat jullie er over twee dagen weer zijn.

• 20 Maart 2013 - 20:46

Sanne:

Goede reis! Ik hoop dat we weer snel de drakendans kunnen doen... :-)