Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Perth

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

07 December 2010 | Australië, Perth

We zitten alweer bijna 2 weken in Perth en hebben onze weg daar al aardig gevonden. We zitten vlakbij het centrum van Perth en dichtbij het aan de kust gelegen Fremantle.
Het 1 miljoen inwoners tellende Perth is een welvarende stad, waar zeer voortvarend de meeste oude gebouwen gesloopt zijn voor de kantoorkolossen en winkelcentra van staal en glas. We vinden dat Perth meer allure heeft dan Adelaide, gezelliger is en mooi gelegen aan de Swan River.
We hebben een trip naar de Pinnacle Desert, ten noorden van Perth, gemaakt, waar stenen pilaren uit het gele woestijnzand oprijzen en spierwitte zandduinen midden uit het groene struikgewas opduiken. Fantastisch mooi. Het water van de Indische Ocean is daar heerlijk warm.
Op de terugweg New Norcia, een oude benedictijner missiepost bezocht en daar even verkoeling gezocht in een van de kerkjes.
We zijn de eerste dagen begonnen met temperaturen rond de 30 graden, daarna een paar dagen van 40 graden en weer terug naar 25. Dat laatste is toch het meest comfortabele. Als de wind van zee komst is het goed uit te houden, echter als de wind uit het oosten gaat komen wordt het heel droog en warm.
Vannacht voor het eerst een paar druppels regen gehad. Afgelopen winter is de droogste winter geweest ooit gemeten, in tegenstelling tot Oost en Midden Australië waar ze nog nooit zoveel regen hebben gehad. Het is slecht verdeeld in Australië.
Ook hier zit de kerstsfeer er al goed in en is Santa Claus dit weekend ingehaald in Perth.

Goede voorbereidingen voor de Kerst en groeten.

• 07 December 2010 - 14:33

Sanne:

Gelukkig maar dat Perth meer allure heeft dan Adelaide... :-)

Prachtige foto's weer. Ziet er goed uit. En jullie ook :-)

Kus,
    TnBnS

• 08 December 2010 - 09:37

Ruud:

Wat een prachtige klassieke gebouwen staan er in Fremantle.

Groetjes, Ruud

• 08 December 2010 - 17:06

Mike En Herma:

Hallo Jack en Mayke!
    Wat ziet dat er goed uit! Als we naar Thailand gaan, hopen we een kennis van ons aan te treffen die een huis in Perth heeft. Drie jaar geleden heeft hij het aan ons aangeboden om te gebruiken.. We zullen hem vragen of het aanbod nog steeds geldt....
    We hoeven jullie eigenlijk geen goede kerstdagen toe te wensen; maar toch... en natuurlijk de allerbeste wensen voor 2011; dat het voor jullie een gezond en voorspoedig jaar mag worden.
    Liefs
    Mike en Herma