Op weg naar huis! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Op weg naar huis! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Op weg naar huis!

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

11 Maart 2017 | Indonesië, Ubud

We zijn sinds ons laatste bericht van 12 januari weer een paar maanden verder en op weg naar huis.
Het voorlaatste verblijf in Old Bar was prima in een mooi huis, dicht bij het strand en mooie golfbanen in de buurt. Het was in die periode wel warm. New South Wales heeft weer een zomer warmte record gebroken. Een paar dagen boven de 40 graden. Dan moet de airco in huis wel aan!
Opvallend aan Old Bar...ontzettend veel papegaaien, die vanwege de voerbakken in de tuin elke dag langs kwamen...prachtige, maar wel luidruchtige beesten!

Na Old Bar zijn we naar Newcastle gegaan een paar honderd kilometer boven Sydney. Wederom een aardig huis, prachtig hoog gelegen met uitzicht over Newcastle en de zee...en een tuin met mangobomen.
Een leuke stad met mooie stranden, grote duinen en veel golfbanen in de omgeving en niet te ver van het wijngebied de Hunter Valley. Minder leuk (vanwege klimaatbeïnvloeding) is dat Newcastle de grootse kolenexporteur is van Australië.
We hebben in zowel Old Bar als Newcastle veel gezwommen in zee en veel rondjes gegolft.

Intussen zitten we weer een weekje op Bali en zijn we van Lovina gelegen in het noorden van Bali verkast naar Ubud, waar we net zijn aangekomen. Een mooie afsluiter, een huis met eigen zwembad..prachtig. Lovina is nog een betrekkelijk rustige gebied in vergelijk met de super toeristische zuidelijke stranden. We zaten in op een schitterend plek in de heuvels met prachtig uitzicht naar Lovina en de zee. Van alle gemakken voorzien met ontbijt en diner. Ubud is ook heel toeristisch vanwege zijn tempels. In de omgeving ook veel rijstvelden waar je heerlijk doorheen kan wandelen. We blijven nog een weekje in Ubud en dat zit het er weer op. Zaterdag nemen we een vlucht naar Kuala Lumpur vanwaar we via Istanboel zondag 10 maart op Schiphol aankomen. En dan proberen de 7 uur tijdverschil zo snel mogelijk te verwerken.

Dat is weer het laatse berichtje en we zien er weer naar uit om eenieder weer te ontmoeten.

Groetjes van Jack en Mayke