We gaan vertrekken - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu We gaan vertrekken - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

We gaan vertrekken

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

04 November 2011 | Nederland, Wijchen

Zondag 6 november gaan we weer het vliegtuig in om 4 maanden te overwinteren in Zuid-Afrika.

Deze keer hebben we 3 exchanges en zitten de eerst 9 weken in Strand, vlakbij Kaapstad, dan voor 5 weken in Knysna, gelegen aan de Tuinroute (500 km ten oosten van Kaapstad) en dan de laatste 3 weken in Johannesburg.
We vliegen nu op Johannesburg en vandaar met een binnenlandse vlucht naar Kaapstad. Mijn broer Ben, die in onze winterperiode in Franschhoek woont haalt ons op van het vliegveld en brengt ons naar Strand.
Daar treffen we onze exchangers nog, die 's-avonds laat naar NL vertrekken en in de loop van volgende week ons huis in Wijchen in gebruik zullen nemen.

De trip in januari van Strand naar Knysna zullen we met de auto doen en in februari vandaar naar Johannesburg met het vliegtuig. Maar dat duurt nog een tijdje.

Half december komen Rikie & Bert voor 3 weken bij ons in Strand en dat is hartstikke leuk, want in die periode vieren we ook Mayke's verjaardag en zijn we 12,5 jaar getrouwd.

We zijn er helemaal klaar voor, ons huis en tuin is helemaal op orde. De tuin lijkt aanzienlijk groter na het kappen van een 7-tal bomen achter in de tuin. Een project uitgevoerd samen met Tom, die de bomen feilloos op de goede plaats kan laten vallen. Het leverde vermoeide en pijnlijke spieren, maar ook een berg openhaardhout op.

Max zal in eerste instantie opgevangen worden door Rikie & Bert en vanaf 1 december door Karin, die na alle operaties weer aardig op de been begint te komen en dan samen met Max weer aan de conditie kan gaan bouwen.

Dankzij onze goede vrienden kunnen we alles met een gerust hart achterlaten en gaan we opgeruimd, gerust en nieuwsgierig op reis. We zijn uiterst benieuwd hoe het er is, de verhalen, ervaringen en adviezen zijn zeer divers en uiteenlopend.

We gaan het beleven en houden je op de hoogte!!

• 04 November 2011 - 09:28

Mike En Herma:

Nogmaals: hele fijne tijd toegewenst! We hopen dat jullie een geweldige overwinteringsperiode zullen hebben!!

• 04 November 2011 - 20:30

TnB:

Nou, hopelijk zien we elkaar aanstaande week dan ergens rondom het prachtige Kaapstad...Voor heerlijke lunches met mooi uitzicht bij The Round House, voor een knusse picknick bij een van de wineries, tijdens de wandelingen op de Kaap of op de Tafelberg of voor een goed diner in een van de fantastische restaurants die de Kaap rijk is...Genoeg te doen! Wij vliegen zondag of maandag waarschijnlijk die kant op! See u in Strand!
    X TnB