Halfway - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Halfway - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Halfway

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

02 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Afgelopen week vroeg iemand uit NL of we nog niet droog stonden....zeker niet...er is wijn in overvloed. Echter de watervoorraad wordt in de West en Oostkaap wel krap. De waterreservoirs zijn bijna leeg. Kaapstad is het grootste probleem. De kritieke datum voor Kaapstad is nu gesteld op 12 april (toen we aankwamen was dat 27 april!). Hopelijk houden we tot onze vertrekdatum 17 maart water uit de kraan! Na de datum is er alleen nog 25 liter water per persoon bij speciaal ingerichte tappunten te verkrijgen.

Ons vorige bericht hebben we vanuit Strand verzonden. Op 1 januari zijn we naar Port Elisabeth gevlogen, waar we gelijktijdig aankwamen met de rest van de familie uit NL.
We hebben een fantastisch familieweek gehad in St Francis Bay, een mooi dorp met witte huizen met rieten daken...ziet er prachtig uit. Het huis vlak aan zee en een 7-zitter voor de deur waar we met zijn allen inkonden en o.a Addo Elephant Park en Tsitsikama NP hebben bezocht.

De overige 2 weken nog met Jasper, de huiseigenaar, de Baviaanskloof verkend, een rondje met hem gegolft en uit eten geweest met Adre zijn vrouw. Vlakbij hadden we 2 mooie golfbanen, de St Francis Bay GC en de St Francis Links. Lastige banen als het waait en dat doet het hier de afgelopen tijd meer dan normaal.
We hebben al een paar keer vanwege de wind afgezegd en al een keer na 9 holes moeten stoppen.

Gisteren zijn we vertrokken uit Gordon's Bay (GB) waar we een huis direct aan zee (Fals Bay) hadden en van ons terras naar de Kaap aan de overkant van de baai keken met springende dolfijnen en zeeleeuwen. Ontbijten of glaasje wijn op de “stoep” en slapen met het ruisen van de zee...heerlijk. Op de boerderij van de ehomeexchanger/eigenaar nog een rondeliding gehad over de guavefarm en natuurlijk uitgenodigd voor de braai.

Met Charles en Ineke, die een aantal weken in Kaapstad verblijven een paar rondjes golf gespeeld....helaas op Strand maar weer 9-holes vanwege de stormachtige wind.

Nu verblijven we in Betties Bay een plek waar we al eerder zijn geweest, een prachtige plek weer direct aan zee. Daarna nog Kleinmond en ter afsluiting 3 weken Lagoon Beach net boven Kaapstad.

Groeten van Jack en Mayke

• 02 Februari 2018 - 21:14

Bas:

Klinkt weer vreselijk :-).
    Wij zijn aan het aftellen: over 3 weken zien we jullie weer. Feest!
    Enjoy!!!

• 03 Februari 2018 - 10:12

R&B:

Klinkt allemaal weer heel goed. Wat wind bij warm weer is wel lekker, zeker als die van zee komt maar blijkbaar toch wat heftig. Vroege start van het najaar? Gelukkig komt dan ook weer de regen?
    Hier heeft het ook behoorlijk gespookt. Bomen van 1 meter doorsnede omver, daken van huizen beschadigd en zelfs eraf. Tommie werd er met het wandelen er wild van.
    Half way, dus zo zoetjes aan weer denken aan NL. Wij krijgen hier nog een vleugje winter, er wordt zelf gesproken over schaatsen op natuurijs. Eigenlijk niets voor jou Jack, moet de muts weer op en de sokken weer aan in bed ;-).
    Conclusie waai nog maar lekker even uit en doe geen water bij de wijn.

• 05 Februari 2018 - 09:47

Willem:

Ha die Mayke en Jack.

Indrukwekkende foto's, ziet er weer prachtig uit.

Op mij maken de 2 kudde foto's de grootste indruk. Toeval dat je die direct naast elkaar heb geplaatst? Uit beide spreekt een mooie verbondenheid, ze versterken elkaar!

Groet

Willem