De Sunshine Coast - Reisverslag uit Old Bar, Australië van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu De Sunshine Coast - Reisverslag uit Old Bar, Australië van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

De Sunshine Coast

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

16 Januari 2017 | Australië, Old Bar

De Sunshine Coast.... en dat was het ook echt!....altijd de zon, warm met incidenteel een beetje regen.
Genieten voor ons, want we komen immers voor de zon en de warmte.
We zijn 5 december 's-nachts om één uur van Brisbane Airport opgehaald door Marion, die afgelopen zomer met een paar vrienden in ons huis zijn geweest.
's-Avonds bij haar vrienden gedineerd met Mangroove Jack (vis) op het menu. De dag daarop is Marion met haar camper vertrokken naar het noordelijke deel van de Sunshine Coast.
Het huis in Bongaree op Bribie Island is ouderwets ingericht met meubels van Marion haar ouders....van dat degelijke Oisterwijk eikenhout....en met weinig licht in huis. We hebben veel buiten gebivakkeerd onder het overdekte terras.

Na alle reisjes vanuit Kuala Lumpur hebben we het hier rustig aangedaan. Veel gegolft op Bribie Island golfcourse en de Pacific Harbour....vooral de laatste een prachtige baan met supersnelle greens. En veel gewandeld over kilometers lange witte stranden en gezwommen in heerlijk warm water met grote golfen aan Woorim Beach, 5 minuutjes rijden van ons vandaan.
Langs de kust kilometers lange stranden...prachtig om te wandelen, maar de zee is gevaarlijk...er wordt haast alleen gezwommen (gespeeld in de grote golven) tussen de vlaggen van de aanwezige life guards.

De Kerst is bijna onopgemerkt gepasseerd....niets van onze NL uitbundige kerstversieringen en winkels.
Met Oud en Nieuw om 8u30 vuurwerk op het strand, druk bezocht door bewoners van Bribie Island en vakantiegangers. Om 24u00 opnieuw vuurwerk, maar dat hebben we niet meer gehaald. Mensen gaan hier vroeg naar bed en je valt vanzelf in hetzelfde patroon....het is al om 18:30 donker...en men staat vroeg op...om 5:00 is het weer licht met een hels kabaal van de papgegaaien.

Onze tripjes zijn beperkt gebleven met een tochtje langs een stukje van de Sunshine Coast tot aan Noosa, naar australiese begrippen een druk vakantieplaatsje, de nabijgelegen Glass House Mountains, Mt Mee en Brisbane. Naar Brisbane gereisd met de trein en een mooie tocht over de Brisbane River gemaakt met de City Cat, snelle catamarans die een taxi dienst onderhouden over de rivier die de stad doorsnijd en in 2012 veel overstromingsschade heeft aan gericht.

De laatste dagen voor ons vertrek ons bekende ritueel van inpakken en schoonmaken en de auto wassen. We reden een duurzame hybride automobiel een genot om mee te rijden en goed voor de portemonee en het milieu.

Op 11 januari zijn we vanuit Brisbane naar Port Macquairie gevlogen waar we afgehaald worden door Brian en Dianne. Via de scenic route naar hun huis in Old Bar en onderweg een heerlijke fish & chips aan een van de vele rivieren die in dit gebied de zee instromen. Het huis van Brian en Dianne is prachtig, met veel licht en een mooie grote varanda achter het huis vanwaaruit je net de zee kan zien. 5 Minuutjes lopen van ht strand! Met het duurzaam autorijden is het ook afgelopen....in de garage een 4.0 liter Ford Falcon....maar goed dat de benzine hier goedkoop is!
Old Bar is een leuk dorp met de noodzakelijke voorzieningen met genoeg golfbanen in de omgeving, dus dat gaat wel weer lukken.

PS. we mogen van HomeExchange.com iemand een gratis jaar abonnement aanbieden, waarmee je net zoals wij je huis kunt ruilen. Als je daar interesse in hebt laat het me dan weten op Jackhagens@gmail.com.

Groeten van Jack en Mayke

• 16 Januari 2017 - 12:58

Rikie (en Bert):

Heerlijk om over al die zon en warmte te lezen. Lekker relaxed zoals Australië volgens veel mensen is. Hier is het nu echt koud en guur. Zelfs de wedstrijd op de Damesdag is afgelast. Burggolf zelf waarschuwt voor gladde stukken op de baan... maar de baan is wel open (???)
    Golfspullen maar een poosje in de garage laten.
    Volgens mij zitten jullie nu zo'n beetje op de helft. Geniet ervan en begin met aftellen

• 17 Januari 2017 - 15:55

Herma Fitzgerald:

Goed te lezen dat jullie het naar je zin hebben!!
    Geniet!!

• 17 Januari 2017 - 16:48

Caroline:

Hoi

Wat leuk om jullie verslag zo te lezen. en jullie genieten echt.
    Nog heel veel plezier. Hier sneeuw en koud

• 17 Januari 2017 - 20:10

Dorine:

Wat een leuke pakjes hadden die toeschouwers, op de baan, aan

• 19 Januari 2017 - 20:24

Eugenie:

Jullie lekker genietend van de zon en het warme weer in het mooie Australië en we hebben hier gisteren de 1e natuurijs marathon gehad. Ik zou zo met jullie willen ruilen. ;)
    Erg leuk weer jullie verhalen te lezen. Geniet er saampjes nog maar lekker van!
    groetjes uit het koude Nederland