Langs de West Coast - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Langs de West Coast - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Langs de West Coast

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

18 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Na een paar dagen in Christchurch waar we onder andere een rondleiding hebben gekregen van onze Christchurche homeexchangers en de verwoestende werking van de aardbeving van 2010 hebben gezien zijn we vertrokken voor een tocht langs de West Coast.

We zijn van het meest noordelijke (met de auto bereikbare) kustplaats Karamea naar het meest zuidelijk bereikbare kustplaatsje Jacksons Bay gereden. Onderweg fantastisch mooie natuur gezien..honderden foto's gemaakt....van de woeste zee, eilanden, kliffen, grotten, rotsformaties, gletsjers, besneeuwde bergtoppen, kolkende rivieren, meren, brede rivierbeddingen, watervallen, bossen.....teveel om op te noemen.
En niet te vergeten de sandflies....ze vallen je aan en zonder DEET ben je een gewillig slachtoffer met overal jeuk als gevolg.

We hebben veel panoramafoto's gemaakt om het geheel vast te leggen, de ruimte is zo immens groot dat normale foto's tekort schieten.

De West Coast verlatend zijn we een aantal dagen in Lake Hawea geweest en onder andere Arrowtown en Wanaka bezocht vlakbij Queenstown. Hier strijken alle toeristen en de New Zealandse schoolvakantiegangers neer en het is er stampend druk...(voor NZ begrippen). Ook voor ons....snel rondgekeken en verder richting Christchurch om onze auto te ruilen en op weg te gaan naar Dunedin waar we intussen zijn gearriveerd en een leuk huis bewonen met prachtig uitzicht over Dunedin en de haven en gelegen aan de toegang van het prachtige Otaga Schiereiland........en natuurlijk vlakbij een golfbaan met prachtige uitzichten over de zee. We zijn weer heel tevreden met onze nieuwe stek.

PS Bij onze vorige Waarbenjij zijn een aantal foto's verborgen gebleven achter de advertentie naast de foto's...zal nu mogelijk weer gebeuren....klik onder de advertentie “naar overzicht” en alles komt te voorschijn.

Groeten,
Jack en Mayke

• 18 Januari 2015 - 09:43

R&B:

Volgende keer geluid bij de plaatjes lijkt me geweldig, mooi land en zo leeg. Die drukte zal wel beperkt zijn tot bewoond gebied. Jullie kunnen daar wel metertjes maken, de schoenzolen zullen wel redelijk aan het verslijten zijn.
    Hoe is het met golf, vliegen de ballen een beetje? Benieuwd wat de meest spectaculaire hole is tot nu toe. Zo'n hole op een klif? Lekker wat wind op de kop of opzij? Wat zal het tegenvallen als jullie weer op de Berendonck moeten ploeteren.
    Geniet van de mooie uitzichten maar kijk goed uit waar je de voetjes neerzet;-)

• 18 Januari 2015 - 10:55

Joop:

Jack make,
    Het is een fantastische reis. Nog op Mount Cook geweest?
    Ik kan jullie Steward Island nog aanbevelen .
    in NL is het erg nat.

groet joop

• 18 Januari 2015 - 14:38

Sanne:

Lieve Opa Jack & Oma Mayke,
    Papa Bas zegt dat het allemaal adembenemend mooi is! Ik vind vooral die walvis mooi :-)
    Kus van Sanne