Gestrand(?) op het strand van Strand - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Gestrand(?) op het strand van Strand - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Gestrand(?) op het strand van Strand

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

23 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Somerset West

Na een weinig feestelijke jaarwisseling tijdens onze tussenstop in Istanboel (we stonden om 00u00 in de rij om het vliegtuig in te gaan) zijn we na een goede vlucht aangekomen in Kaapstad.
George haalde ons op van het vliegveld en na een korte toelichting op de huisgebruiken konden we onze intrek nemen in “ons” huis voor de komende 3 weken. Het huis kende we al van 2 jaar geleden en dus geen verrassingen.
Hert huis was aanzienlijk verbeterd sinds de vorige keer en zelfs voorzien van een zelfgebouwd (African way) overdekt terras.
Dezelfde dag nog een wandelingetje naar het strand van Strand gemaakt, het zag er op deze warme en zonnige Nieuwjaarsdag letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen.

Tijn, Bas en Sanne hebben een paar dagen bij ons gelogeerd en we zijn ook nog een weekendje oppas geweest voor Sanne. Dus veel spelletjes doen, voorlezen en naar Butterflyworld, een park met vlinders, leguanen, apen , marmotten, enz........leuk!

Heerlijk gewandeld bij de Silvermine National Park op de Kaap en weer eens over de Chapmans Peak Coast Road gereden, de uitzichten blijven een belevenis!

Een aantal keren bij broer Ben en Els in Franschhoek langs geweest, zodat Mayke kan stoeien met de honden (een Jack Russell en teckel).
Uiteraard weer genoten van de culinaire geneugten van dit land....spotgoedkoop vanwege de wisselkoers van de ZA Rand, die op een absoluut dieptepunt (voor ons een hoogtepunt) staat vanwege diverse stakingen bij de goud- en platinummijnen.
Lekker (primitief) met George van krantenpapier geluncht bij Hook Line and Sinker in Pringle Bay...een belevenis!

Golfen....met wisselend succes op de Strand golfclub....altijd met een vierbal...het blijkt Burggolf wel....maar ja...het is hier vakantietijd en Strand en de banen zijn overvol met Johannesburgers en buitenlanders.

Het weer is fantastisch....behoudens de eerste week met 4 dagen wind en veel regen.......nu al 2 weken tussen de 25 en 30 graden en zon.....daar doen we het voor!

Morgen (vrijdag) vertrekken we voor ruim 3 weken naar Kleinbaai, volgens Monique (die hier vorig jaar met Annaliese en George geweest is) ligt het huis op één van de mooiste plek van ZA............

Groeten van Jack & Mayke

• 23 Januari 2014 - 09:25

R&B:

Heel herkenbaar allemaal, alleen die mooie veranda is een verassing. Ook heel attent die rondleiding voor huisgebruik, ik hoop wel dat jullie nu in bad mogen.
    Lekker eten en drinken, veel plezier en stuur nog wat meer zon deze kant op. De warme lucht krijgen we al, het is hier echt geen winter, heerlijk buiten lopen met Tommie regelmatig in het zonnetje met een warme trui.
    Ook de groetjes van Max.

• 23 Januari 2014 - 16:17

Monique:

Lieve Mayke en Jack,

Heel herkenbare plek voor mij met mooie herinneringen. Grappig hoe George in zijn stijl de veranda heeft gemaakt. Alles blijft in potten zo te zien. Bijzonder.Moet er altijd aan wennen als ik daar kom. Zo onnatuurlijk.Meer `potnatuurlijk`.Zelfs zijn bomen staan in potten of zakken.
    Fijn dat het weer aangenaam en zonnig is dan heeft Jack het in ieder geval niet koud.Geniet van de lekkere wijn, het geweldige eten en de Zuid/Afrikaanse sferen en culturen en tuurlijk van golfen.
    Ben heel benieuwd naar hoe jullie het volgende verblijf vinden. Ik vond het vorig jaar een fantastische plek en een bijzonder huis aan zee met een mooie woeste omgeving.Vergeet het restaurant met de muren bedekt met zeer oude kranten niet te bezoeken.

Liefs Monique

• 23 Januari 2014 - 23:05

Riet Theunissen:

Hallo Jack en Mayke

Volgens het reisverslag hebben jullie het goed naar de zin. Heerlijk weertje .
    Hier is het iets minder warm 3 tot 5 graden en regen. Maar daar komen we ook wel door heen.
    Met Max gaat het uitstekend Elke dag 'n wandeling Gisteren troffen we op de Beerendonk kennissen
    van jullie aan. Max had het gelijk in de gaten. Toeval maar wel leuk. geniet van de vakantie.
    Groetjes Jan en Riet.
    Dikke knuffel van Max

• 28 Januari 2014 - 13:11

Mike En Herma:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Charles en Ineke al ontmoet? Zal ons benieuwen hoe jullie tweede huis bevalt? Geniet maar mooi; bij ons in Wijchen is het een groot modderbad!!!
    Groetjes
    Mike en Herma