Jeffrey's Bay, zon, zee en strand - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Jeffrey's Bay, zon, zee en strand - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Jeffrey's Bay, zon, zee en strand

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

13 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Vanuit Swellendam zijn we eerst naar Home Affairs in George gereden om de verlenging van ons toeristenvisum op te halen. We stonden versteld want met 20 minuten waren we alweer buiten met alle benodigde documenten en stempels in het paspoort. Hebben we wel eens anders meegemaakt.

Vanuit George via de R62 (de alternatieve tuinroute) naar Jeffrey's Bay gereden. Eeen mooie rit en het laatste stuk van de rit gaat door een heel vruchtbare vallei met veel citrusboerderijen.

In Jeffrey's Bay hebben we een mooi, ruim en licht huis voorzien van alle gemakken. Dat is na de donkere cottage met kleine raampjes en beperkte voorzieningen wel weer lekker. We hebben vanaf het terras uitzicht op zee en Jeffrey's Bay is een leuk plaatsje dat vooral bezocht wordt door surfers vanwege de voor die sport goede golven en mooie stranden.
Het huis is eigendom van Johannesburgers en dat zie je gelijk, een groot hek eromheen, schrikdraad erbovenop en en een poort, die elke keer weer open en dicht moet. We zijn er intussen aan gewend.

Minder goed in Jeffrey's Bay zijn de straten...ongelijk en vol met kuilen en gaten!

Veel leuke restaurants, waarvan een paar direct aan het strand, ideaal voor een lekkere lunch.

Gegolft hebben we in St. Francis, het witte dorp van Zuid Africa. Alle huizen zijn wit en de meeste met rieten dak, een mooi gezicht. Er zijn 2 golfbanen, de oude meer klassieke baan en een nieuwe linksbaan, die in de top 10 van ZA staat.

We hebben de dagen doorgebracht met golf, zwemmen en uitjes naar Baviaanskloof, Cape St. Francis en Addo Elephant park.

Het Addo is het op 3 na grootse wildpark van ZA en er zijn met name veel olifanten. Je kunt er met je eigen auto rondrijden en met name bij de drinkplaatsen zie je veel olifanten. Het was een prachtig gezicht om een stuk of 10 olifanten in een grote poel te zien ravotten.

Vandaag hebben we weer schoongemaakt en ingepakt, het was maar 2 weekjes hier.
Morgenochtend met de auto naar het vliegveld van Port Elisabeth, waar we Elna en Dawid ontmoeten. Ze komen vanuit Johannesburg een weekendje naar het huis in Jeffrey's Bay. Zo ontmoeten we elkaar nog even op het vliegveld en kunnen zij de auto weer mee terugnemen.

Morgen vliegen we naar Johannesburg waar we opgehaald worden door de eigenaar van het huis in Marloth Park (bij het Kruger Park). We slapen een nachtje bij hem in Pretoria en de volgende dag gaan we met de auto op weg naar Marloth Park. Op het vliegveld van Johannesburg pikken we dan Bas en Sanne op, die gisteren uit Kaapstad in Johannesburg zijn aangekomen. Tijn is even op en neer naar NL, om te werken, maar komt over een weekje weer terug om ons gezelschap te houden.

Groeten,
Jack & Mayke

• 13 Februari 2013 - 17:56

Ineke Jorna:

Hallo lieve mensen,
    jullie verhaal lezend werd ik weer helemaal jaloers. Wat leuk allemaal.
    Fijne reis verder
    Veel lieve groetjes

• 14 Februari 2013 - 19:54

Riet Theunissen:

Leuk om weer 'iets van jullie te horen Om jaloers te worden Hebben jullie nog wel zin om naar huis toe te komen De tijd schiet nu wel op.Geniet er nog van.
    Groetjes Jan en Riet knuffel van max

• 16 Februari 2013 - 13:56

R&B:

Volgens de berichten hebben jullie het warm, wij houden hier het hoofd koel. Afwisselend sneeuw, regen, vorst en dooi opgefleurd met een toefje zon; het bekende recept van winter in NL.
    De dieren hier lopen aan de lijn, ze zijn dermate wild dat ze alle kanten uit rennen. Ik heb het over Tom en Freddie die vanwege de verbouwing van het huis van José en Bas al zo'n zes weken bij ons logeert.
    Terrasje hier is even niet aan de orde, zo'n foto met stralende lach in het zonnetje is wel erg wreed en jaloers makend. Duidelijk is dat jullie je goed vermaken, lekker doorgaan. Het Krugerpark in zicht moet toch wel spannend zijn.
    Geniet ervan!