Table Mountain - Reisverslag uit Strand, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Table Mountain - Reisverslag uit Strand, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Table Mountain

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

16 December 2011 | Zuid-Afrika, Strand

Op een dag toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de Table Mountain beklommen, een 2 uur durende loodzware opgave en toen we boven kwamen koud, guur en lichte regen. Na de lunch in het Table Mountain café waren de wolken verdwenen en was het weer heerlijk zonnig met mooie vergezichten naar Camps Bay, Lion's Head, Kaapstad en Robbeneiland. Hoewel niet gepland toch te voet naar beneden, alweer een loodzware opgave. Mayke heeft 2 dagen spierpijn gehad.

Een weekendje uit geweest (via Gouda) naar Tulbagh, een schitterend dorpje -zo'n 80 km ten noorden van Strand- met Old Dutch Cape architectuur huisje. Heerlijk gewandeld in de omgeving en overnacht in een prachtige Old Dutch Cape lodge met hemelbed. Doet allemaal oud-Hollands aan met ontbijt in Delfts blauw. Op de heen- en terugweg door fraaie bergpassen gereden met prachtige uitzichten, Het (agrarische) landschap is ruim en wordt onderbroken door fraaie bergkammen.

Verder de tijd gevuld met het volgen van de wijnroute(s) en diverse estates met de mooiste terrassen en uitzichten bezocht. Prima lokaties voor zonnige lunches.

Ten oosten van Strand ligt Gordons Bay en via een prachtige route langs de rotsachtige kust kom je in Pringle Bay en Hangklip.

Het golfen staat voor onze doen op een laag pitje, ons programma is zodanig gevuld dat we amper 1 keer per week halen. Na Strand, Kuils River en Somerset deze week nog een keer samen met broer Ben op Pearl Valley gespeeld, absoluut een klasse baan!

Zondag arriveren Rikie en Bert en verblijven voor ruim 3 weken bij ons, dat wordt heel gezellig!

Succes met de voorbereidingen voor Kerst en Oud en Nieuw en geniet van deze feestdagen!!!

• 23 December 2011 - 21:31

Dorine:

Hoi Jack & Mayke, nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen en huwelijksdag. Wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt vooral die met de hagedis. Leuk om te lezen hoe jullie genieten en wat jullie allemaal meemaken. Wij wensen jullie een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar. Dorine & Hans