Aangekomen in Strand, Zuid-Afrika - Reisverslag uit Strand, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Aangekomen in Strand, Zuid-Afrika - Reisverslag uit Strand, Zuid-Afrika van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Strand, Zuid-Afrika

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

16 November 2011 | Zuid-Afrika, Strand

Na een voorspoedige reis zijn we keurig op tijd aangekomen op het vliegveld van Kaapstad, waar broer Ben ons opvangt en naar Strand brengt. We zien Annaliese en George, die de komende 2 maanden ons huis in Wijchen gaan bewonen, nog 10 minuten voor hun vertrek naar het vliegveld van Kaapstad.

Het vrijstaande huis is ruim met 4 slaapkamers, 2 livingrooms, keuken en 2 badkamers, wel oud en overal schilderijtjes, foto's en snuisterijen aan de muur. Druk, maar sfeervol. Het is gelegen aan een rustige straat met een afgesloten voor en achtertuin en met een bos met sleutels voor alle sloten. Het huis is nog nooit onderwerp geweest van een inbraak, dat moeten we houden zo, dus als we in de avonden of een paar dagen weg zijn gaat het alarm erop. De deuren met tralies voor de voor- en achterdeuren gaan alleen 's-avonds en of bij afwezigheid op slot. Alleen als je bij warm weer het huis door wilt laten waaien moet je de tralie-deur op slot doen. In het begin allemaal lastig om de juiste sleutel aan de sleutelbos te vinden, maar na een weekje is het gewoon en normaal.

Na een weekje hebben we onze weg in Strand en winkels gevonden en we vinden het heel ontspannen. Geen enkel gevoel van onveiligheid.

De avond van onze eerste dag in Strand zijn Bas en Tijn (zonder Sanne) ook in Kaapstad aangekomen en hebben een paar dagen bij ons gelogeerd. Tijn kent de weg en bezienswaardigheden in en rond Kaapstad heel goed en heeft ons een meegenomen naar Hermanus om walvissen te spotten. En jawel, ze waren er....een prachtig schouwspel. Verder met hen een wijnproeverij op Delair Graff Estate en een picknic op Buitenverwachting, allemaal heel lekker en gezellig en met fantastische uitzichten over wijnestates en bergen.

In het weekend van mijn verjaardag een paar gezellige dagen bij Ben en Els in Franschhoek verbleven en daar genoten van heerlijke wijn en eten. Franschhoek is hèt culinaire centrum van Zuid-Afrika. Als afsluiting met Ben een rondje golf gespeeld op Pearl Valley, een van de topbanen van ZA.

We hebben er ook al een dagje Kaapstad opzitten en een beetje door het centrum, Waterfront en Waterkant gewandeld om een beetje gevoel te krijgen op de stad en de sfeer. Het centrum is enorm druk en daar dus goed op je spullen passen, verderop is het heel relaxed.

De eerste week was qua weersomstandigheden een afwisselende week, de eerste dag zon en 30 graden en daarna wisselvallig en voor de ZA-ers koud (17-18 gr) met alleen op zondag -mijn verjaardag- behoorlijk wat regen en koud (14 gr.). Vanaf maandag en de rest van de week is en wordt het prachtig weer, stralend blauwe lucht en de temperatuur loopt op van 21 naar 29 graden eind van de week. Heerlijk....daar komen we voor.

• 16 November 2011 - 11:04

R&B:

Koud???? Hier vriest het 's nachts en overdag een dikke jas aan! Wel is het mooi met alle kleuren blaadjes nog aan de bomen. Is het nu Cape Town of Cage Town? Die tralies maken het verhaal wel spannend :-). Hoe is het rijden na een wijnproeverij, beetje rechte wegen? In ieder geval vermaken jullie je prima, die golfbaan spelen is natuurlijk al een toppertje. Max vermaakt zich prima, Tom vindt het ook gezellig. Ze liggen 's avonds gezellig op de "roedelbank". 's Morgens staat hij piepend voor de deur om in de kou uitgelaten te worden. Dapper beestje! Kortom hier gaat ook alles goed.
    Groetjes, veel plezier en kijk uit voor de wilde beesten.

• 18 November 2011 - 09:46

Mike En Herma:

Hoi Jack, afgelopen week drie dagen nlp-cursus gedraaid en toen op zondag je verjaardag vergeten! Nog vele jaren in goede gezondheid toegewenst!!!
    't Ziet er fantastisch uit! We weten zeker dat jullie volop zullen genieten!
    Enne.. bedankt voor de reisverslagen en foto's.
    Groetjes
    Mike en Herma

• 20 November 2011 - 10:00

Wil En Jelma:

Leuk weer al die reisverhalen.
    Geniet lekker in ZA en alsnog PROFICIAT met je verjaardag.
    We kijken uit naar het volgende verslag. xx

• 22 November 2011 - 20:00

Debbie:

Hoi hoi! Blij dat jullie goed zijn aangekomen en al naar de zin hebben. Heb je mijn verjaardags SMS gehad? Ik twijfel eraan, maar ik was je niet vergeten, hoop dat je een fijne dag hebt gehad, Jack.
    Buiten werk om ben met mijn AOW papieren bezig, wat heb ik mijn leven gecompliceerd gemaakt door in meerdere landen gewoond te hebben! Haha!
    Julie groeit als kool en probeert zich op te rekken in zitpositie maar het lukt nog niet. Fruit gaat nu goed in maar wortels vindt ze echt vies!!
    Geniet van het mooi weer, we kunnen elkaar op het moment amper zien voor alle mist...
    Groetjes, xxx Deb