Aankomst in Melbourne en Adelaide - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu Aankomst in Melbourne en Adelaide - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Jack & Mayke Hagens - WaarBenJij.nu

Aankomst in Melbourne en Adelaide

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack & Mayke

26 September 2010 | Nederland, Wijchen

Na een vlucht van 20 uur, met een pauze van 6 uur op de luchthaven van Doha (Qatar), goed aangekomen in Melbourne. We hebben 3 nachten gelogeerd bij Helen en Cliff in Brighton East een voorstadje aan de kust van Melbourne, zo'n 20 minuten van het centrum met de metro. Ondanks de jetlag hebben we 2 volle dagen kunnen rond kijken in Melbourne. Vanuit Melbourne een vlucht van een uurtje naar Adelaide, waar we opgehaald zijn door vrienden van Willie en Rosalie, onze exchangers, die nu in ons huis zitten in Wijchen. We zitten in een prima huis met prachtige (achter)tuin, gelegen in een van de NO buitenwijken van Adelaide.
Tijn, Bas en Sanne zijn dezelfde dag vanuit Bali aangekomen en het is ontzettend leuk hier samen te zijn. Ze blijven nog een paar dagen en vertrekken dan naar Melbourne, waar Tijn moet spreken op een congres.
Gisteren zijn we met z'n 5-en naar Victor Harbor geweest om walvissen te spotten, helaas...geen walvissen gezien. De kans was ook niet meer zo groot, want het walvissen seizoen eindigt eind september.
Het weer werkte de eerste dagen in Melbourne niet mee, wel droog, maar bewolkt en een frisse wind. In Adelaide 18 tot 20 graden, de lente is net begonnen.

• 26 September 2010 - 07:22

Tom Van Trijen:

Hallo Jack en Mayke,

leuk weer een reisverslag te ontvangen.
    Het ziet er daar allemaal weer mooi uit; zeker ook het huis en de tuin. Huis en straat hebben veel weg van de USA-stijl. Voor wat het weer betreft is het ongeveer hetzelfde als hier maar dan met een ander perspectief; bij jullie wordt het beter en bij ons slechter.
    Willie en Rosalie hebben zich inmiddels in jullie huis genesteld. We hebben ze een paar keer gesproken. Volgens mij gaat het allemaal goed. De handrem van de auto hebben ze ook gevonden dus die zal wel niet meer door het hek van de buren rijden.
    Voor de rest alles prima. Tot mails maar weer.

Tom en Marie-José

• 26 September 2010 - 08:31

Wil En Jelma:

Leuk hoor z'n "reisje". We gaan het op de voet volgen. Heb daar nog een nicht wonen. Margareth (en Peter Miller-Lavalette). Het laatste adres van hun was 33 Micthaim Ave, Lower Mitchamga 5062. Mochten jullie daar in de buurt komen: Groetjes van ons.
    Gisteren afsluiting Happy Hour en jullie natuurlijk gemist. Was goed geregeld en heel gezellig! Hans heeft afscheid genomen van de commissie. Corina en hij gaan het volgend jaar in Bleijenbeek proberen! Zo dit zijn de laatste nieuwtjes hier. Weer is een beetje bewolkt maar wel droog. Lekker golftemperatuurtje. Groetjes, xx Wil en Jelma

• 26 September 2010 - 11:31

Caroline:

hallo Jack en Mayke,

Leuk om jullie verslag weer te lezen zeg.
    Wij zijn sinds gister weer terug uit Amerika.
    Hier in Nederland toch wel weer koud. Wij hadden de laatste dagen 40 graden in Las Vegas.
    Geniet in ieder geval van jullie reis.
    Groetjes Antoon en Caroline

• 27 September 2010 - 15:40

R&B:

Jammer van die walvissen maar ja die zullen, zoals de naam zegt, wel aan wal gegaan zijn (blijkt ook uit die staart die nog net uit de fontein komt). Dus toch gespot. Sanne is wel een hele grote meid geworden, schitterende foto, eentje om bij je te hebben en te laten zien! We vragen ons af of die kangeroo wel een eerlijke kans gehad heeft, twee tegen één! Overigens zou ik niet te vroeg lachen het schijn t dat die beestjes Echt goed kunnen boxen! Goed; bij jullie vroeg in het voorjaar, bij ons vroeg in het najaar. De temperatuur daalt en we hoeven de plantjes geen water meer te geven. Veel plezier, we kijken uit naar jullie volgende verslag!

• 28 September 2010 - 03:14

Mike En Herma:

Gezellig jullie reisverslag en foto's te kunnen lezen en bekijken. Het weer zal zeker wel beter worden in de komende weken.
    Geniet maar lekker.
    Groetjes

• 03 Oktober 2010 - 08:14

Karien :

Ha die luitjes (far below). Ziet en klinkt weer helemaal om jaloers op te zijn. Super!
    Even jullie jaloers maken. We hebben vorig weekend een fantastisch weekend Keulen gehad met 8 vrouwen van de zomercompetitie.
    Geniet enorm daar en wij proberen dat hier te doen.
    Liefs Karien